Tuesday, March 30, 2010

Cerita Ahad..

Last Sunday, bangun pagi dia ajak pegi Ipoh..nak gi Pasar Karat katanye..i memang no hal bab jenjalan ni..Semangat giler pas Subuh kitorang gerak dari rumah..I ingat kan pasar karat ni macam car boot sale lah..dalam fikiran i mane tau buleh rembat sebijik dua hendbag LV..haha berangan, ingat obersea kah..hampanye bila tiba dia sana, memang banyak la orang jual..but sume isk malu nak cakap..sume rubbish lar..takde ape yang menarik..Ada la 1 or 2 barang antik yang cantek but still tak menikam kalbu i.. :D..

Lepas puas round pasar karat dengan hampanye, we all pon pegi cari tempat breakfast.We are not familiar with Ipoh road, so main redah je..pusing-pusing jumpa jugak la.Makan kenyang-kenyang tengok jam baru pukul 9.30 pagi.Dia tanye nak pegi mane, i cakap gi cari mall la nak survey lappy..Dia cakap taknak lah..Then i biar dia yang buat decision.

Dia cakap gi Gua Tempurung lah orang kata cantek tempat tu..i sms my SIL tanye2 then dia pon cakap cantek..Off we go to Gua Tempurung..Sampai sana, memang cantek tempat tu, but i rasa tak sesuai pulak nak bawak budak2 masuk dalam gua tu. Kang bukan buleh pecaya si Nana tu mesti nak dukung je..Cancel lagi nak masuk sana..

Then hubby decide pegi Cameron Highland pulak..i memang tak kesah, jenjalan sape yang tak suka kan..dengan sehelai sepinggangnye kitorang pegi sana..yang ada hanya sebakul isinya susu,termos and air masak serta baju salin girls sorang sepasang..Me n hubby ape yang ada di badan je..Sampai kat atas sana hubby kata tido sana je and kitorang terus check in..Beli le ape yang patut lepas tu, dun wori sume ada kat atas..Seronok jugak un-planned holiday ni..rasa adventure pulak..haha!

Neesa pulak jenis mabuk, 2 3 round jugak dia muntah..kesian..Nana gak yang relax..Malam-malam takde aktiviti sangat kat Cameron, kedai tutup awal..tapi i tetap suka sebab rasa relax sangat n dingin je..Anyway, asalkan i dapat spend time with him, its enuff for me..really appreciate it..

Few picas untuk tatapan, loads of picas ada kat fb..selamat menonton :D

my chenta hati


girls yang tidak muak berposing..ku yang hover :p


nyaman sih..



minum dulu kawan-kawan..




pekerja sambilan ladang teh..haha!



Overall, i hepi sangat dapat spend quality time together with my family before dia pegi offshore..hopefully everything goes well and i doa sume nye selamat di tengah lautan sana..Amin.




Preview dulu..

We were here last 2 days...




My girls in action..


More stories after this break :p

Friday, March 26, 2010

Tetiba rindu pulak...

..kat zaman belajar..zaman masa form 4-5 (sebab dok asrama) and zaman masa kat U..owh how i miss all those moments....no wonder la dulu time belajar i selalu dengar orang kata "zaman belajar lah paling best"..tapi time tu i macam pelik nape orang cakap best..time tu i rasa azab je ngan classes, exams, assignment n etc..NOW i know why and why..he he he..

i nak cerita la sikit2 start dengan zaman form 4-5 dulu..jangan boring yer..i nak imbas kembali..masa memula masuk form 4 tu i excited sangat coz nak mencuba dok asrama pulak..excited la nak escape from housework yang mama ku suruh ngeh ngeh ngeh..and excited jugak untuk tidak mendengar bebelan mama ku jugak ngeh ngeh ngeh lagi skali...:p

Masa 1st day tu boleh i dengan selamba nye pegi register dengan free hair, dimana sebenarnya skolah itu mewajibkan pelajar perempuannya memakai tudung hokay...mane hakak tau, dalam offer letter tak cakap pon..agak tebal jugak la muka sebab i sorang je gitu, maka nya time tu jugak la i jadi tumpuan dan di pheewitt2 oleh abang2 senior..abang junior pun phewitt jugak tapi selow jek muahahaha..Then bila hakak senior gtau i rules2 sume, my parents pon bawak i keluar gi beli barang2 sume..

Why i said zaman belajar best??Bila time junior ni takde lah best sesangat, banyak songeh nye hakak2 senior tu..ni tak boleh, tu tak boleh..we all ni macam lembu dicucuk idung..kang tak ikut kang kene sound n "tarik"..Asal jumpa kena bagi salam..itu ok lagi tapi kang sepuluh kali aku lalu terserempak ngan kakak yang sama..pekejadah nye heeeeeeeee...

Zaman tu jugak di mana yang kiut miut akan mendapat la kakak dan abang angkat..i pon ada jugak (wah perasan kiut hokay)..tapi skang sume lost contact..Ape lagi yek..haa..Agak-agak korang kan rimas tak pagi2 nak pegi skolah kene beratur dulu kat asrama sebab kakak senior tadi nak check korang pakai kain dalam ngan anak tudung tak??rimas hokay..kain skolah kaler biru muda tu teball nak mamp*s tak pakai kain dalam pon takpe tau..ikut jugak la sebab kite junior..

i dulu ada geng..kitorang gelar geng tu B-8..sebab ada 8 orang..time tu skolah kat Seremban so geng i ni sume budak KL...senior dok aim jek..even warden pompuan pon..owh warden lelaki juga aim..ngeeee..Bila masuk form 5, wah korang hengat ape, rasa besar kepala la jugak tak sabar2 tunggu junior masuk weiii he he he...kelakar bila ingat2 balik..tapi junior yang masuk tak macam kitorang dulu..masa berubah kan mengikut edaran zaman..junior kitorang ni kekwat skets..kuat mengadu, manja gitu...hadoiii takde chance hakak ni nak buli adik2 he he he..

I ingat lagi waktu i kene panggil ngan pengetua, HEM and sape lagi ntah..sebab ada junior hantar surat layang kat dorang kata kitorang buli dia..mak aiii..time tu aku nak SPM dah..silap2 bleh kene buang dik oiiii...hakak hengat nama ko sampai la ni..KENIT nama dia ktorang panggil wakakkakaka...Hakak2 yang ko ngadu sume tu tadi sume dah berjaya tau sekarang..caittt pantang datuk moyang hakak tau orang ngadu2 ni.. hakak ni housewife yang berjaya..berjaya jugak tuuu :p

Owh lagi satu i teringat bila time2 ponteng prep..tgh sedap2 lepak dalam dorm, makan meggi beskut (tu je mampu) dalam gelap tau, tetiba nampak bayang2 kat luar, warden kitorang wat spotcheck weh!!memasing kekunun dok diam2 ingat dia tak tau..haihh mane leh taktau muka2 wanted takde dalam prep..ngeeee...Dengan selamba warden tadi sound "saya bagi 5 minit awak sume kene ada dalam ofis saya!" Opis pulak kat asrama lelaki..hamek ko..free2 je glamer..warden tu memang dengki tau, siap bukak pintu opis bagi budak2 tengok kitorang..kene sedas rotan di tangan...hiksss tak sakit pon :p

i penah kene tangkap sebab dating..alah bukan dating ber dua duan, tapi beramai-ramaian..kene jugakkk aduii..nasib badan..isk banyak nye lagi nak cerita tapi takleh lah..

Tapi kan notti-notti kitorang pon, agak-agak korang, cikgu, warden sayang tak ngan kitorang?..of coz la sayang..kitorang la paling aktif kat sekolah..name it..sukan, belakon drama, deejay sekolah (jangan tak caya hakak ni deejay hokay) n etc..muka-muka ni lah yang selalu ada..harum nama sekolah tau..Banyak lagi kenangan2 yang kelakar tapi i stop sini je..nanti muak baca pepanjang kan...:D

i miss Oja, Ain, Yiyie, Adeq, Didie, Ema, and Baby..ni lah my geng..my besties n my soulmates..we still keep in touch sekarang..tapi nak jumpa memang payah..memasing dah ada family and bz with works..





nanti kalo i rajin i cerita zaman kat U pulak..tu lagi best almaklumlah zaman anak dara gitew :p

Thursday, March 25, 2010

Kite beezee..


Yours truly amat lah sibok mengemas, mencuci, mem-packing barang2 kerana lori nak datang hari ni nak angkut barang2.......waaaaaa penat penat penat...






MOVE IT..MOVE IT ..MOVE IT!!!



pics googled

Tuesday, March 23, 2010

Feeling-feeling gitu..

Memandangkan last weekend is our last weekend kat Lumut (bape kali last ntah he he)..Me n him decided to bawak girls ronda-ronda buat kali terakhir nye..bawak gi playground and makan-makan..Though i'm happy nak balik KL, but sedih jugak la sikit nak tinggalkan Lumut (ye ke?)...banyak kenangan kami di sini and i will not forget every moments..will miss u Lumut, Manjung, Sitiawan and of coz Pangkor... :)



Nana menjenguk pantai Lumut..

Neesa merenung jauh..aik macam sedih je kakak ni??


Lepas jalan-jalan, we had dinner at one of our favourite seafood restaurant..Tomyam Pok Tek dia terbaekkkk!!nyum nyum..will miss our favourite restaurant too..papaiii *sob sob* hingus meleleh bukan ape-ape..ngeee..Gambo makanan takde tapi gambar perasan-giler anak beranak ader..ngeh ngeh ngeh...



Dalam kereta sempat lagi camwhore anak beranak ni..Nampak kat belakang tu "angin" menandakan angin kami begitu baik skali hari tu..weeeeeeeee




Last but not least, sape-sape nak pegi jalan-jalan Lumut i tau tempat beli ikan kering n ikan bilis yang murah-murah..nanti i sempat i amek gambar kedai hokay..before balik nak borong sikit kat situ..fresh2 sume nye :)






hokay..cin chow dulu....




Buwekkkkk....aiseh apekejadah anak beranak ni amek gambo camgini..takde keje la tu :p..kan dah kata heeeeeeeee....




Till then peeps :D muahsss

Monday, March 22, 2010

Cuti sekolah di tambah seminggu lagi...

Suka la tu kan... baca abes-abes dulu :D




We thot that we are going to move back to KL somewhere around last week on 20th..so we decided that the last day of school for Neesa was on Friday before the school holidays started..ngam ngam lah kiranye tu..So mama cadangkan bagi some goodies to Neesa's friends at school..Sebagai kenang-kenangan..i olwiz did that when we are going somewhere else..saje bagi budak-budak hepi kan..Last year pun macam tu baru kindie 3 months kat SRK dah kene pindah hehehe..siap ada cake cutting macam birthday pulak..n Neesa was so lucky last year 2 kali dia sambut birthday kat skool.Satu sayonara birthday, lagi satu real birthday...


And for the goodies, mama try cari goodie bag goodbye ke but takde lah..so end up beli gak birthday goodie bag ni..Siap tak cukup lagi goodie bag tu..i beli kat G*ant and pelik tau every time kita request for something yang dah takde kat rack dia, mesti staff dia cakap "owh yang ni memang takde stock" without checking it at store or something..i malas nak argue so i beli goodie bag yang lain untuk cukupkan..

Nilah rupa goodie bag for Neesa's frens..


Intai sket isi dalam...takde toys kanak-kanak..ni sayonara goodie bag haha..


Disebabkan itu, makanya segala fees yang sepatutnya di refund telah di beri oleh principal anddd..hari ni kitorang still lagi kat sini, menunggu hari untuk pindah that is end of this week..Maka nya, cuti sekolah Neesa akan ditambah lagi seminggu ngeh ngeh ngeh..sorry Neesa..eh eh muncung lak mulut tak dapat gi skool hehehe...takpe next week hokay kita gi skool SRK lama Neesa...

Friday, March 19, 2010

Nothing much to say...

but it means A LOT to me...




Yes..THANK YOU....!!!



Ema, Has, Shida, Lady, Rasp, Zarin, Eda, Sis Dee N Anas...for the love, comments n supports..for that, i made this specially for u guys..thank u cuppies..eceh ceh jangan rebut2 k amek sorang satu..ehehehehe



Gorjesmum in back on track.. :D hepi weekend girlsss...muah muah!!xoxo

pics all googled

Related Posts with Thumbnails