Saturday, August 7, 2010

Kenapa bila suami pergi kerja, emosi saya jadi tak tentu..

Mungkin ramai/segelintir tidak dapat rasa macam ni..tapi saya selalu rasa benda ni setiap kali suami pergi kerja.Bukan kerja yang 9-5 tu yer..pagi pergi petang sudah balik..bukan bukan..mahu saya kene hempuk kalo gitu kekdah nya tee hee.. Yang dimaksudkan apabila suami pergi berjuang selama beberapa bulan, ke negara yang jauh dari pandangan mata, tapi dekat bila tengok di peta :D.

Tipu lah kalo saya tidak terasa..Hantar saja dia ke airport pun hati saya sudah gundah gulana..Boleh lagi di kontrol airmata saya bila dia ada lagi di sisi..Tapi bila dia sudah turun ke eskelator..hah bergenang sudah..Tipu jugak kalo saya kata saya tak sedih..hape ingat saya tiada perasaan?Isteri yang ditinggal kan suami selama 3 bulan sekurang-kurangnya untuk mencari sesuap dua nasi..hurmmm ;(

Kali ini saya memang agak sedih lebih sedikit kerana ramadhan dan syawal saya hanya bersama anak-anak dan keluarga..mujur keluarga ada di sisi. Suami tidak dapat pulang berhari raya..bayangkan selama 5 tahun berkahwin, ini baru kali pertama saya tidak sambut dengan nya..aduhh terasa sungguh hati ni..Tapi saya sering ingatkan diri saya, apa lah sangat perasaan saya ni jika di bandingkan dengan suami yang jauh di lautan hanya ada teman-teman saja :(

Saya harap surat cinta yang saya selitkan di organizer nya menjadi teman nya di kala sunyi..

Itulah jawapan kenapa emosi saya tak tentu di kala suami pergi kerja..tapi tidak lah setiap hari, kadang-kadang harus saya ceriakan diri saya sendiri demi anak-anak..kalau mama sedih sentiasa, kesian anak-anak mama..jom shopping!!oppss tiba-tiba :p







Sekadar coretan di pagi sabtu yang sangat boring..tidak tahu mahu buat ape selain mengemas :p


akan ke Bandung Isnin ni tapi bagasi belum di kemas..emosi belom bersedia *sigh*

9 comments:

.::WaNiE::. said...

huhuh raya tanpa suami??

tak dpt bayangkan jugak

*gorjesmum* said...

wanie:

yes..sgt sedih tau :(

ERMAYUM said...

sabar ye dear - jgn layan gundah gundala - doa byk2 semua selamat and bzi kan yourself ok - but hari raya will be extra emotional but be strong k:)

*gorjesmum* said...

thanx eda dear..i harap sangat i ada kekuatan sambut ramadhan n syawal ni..insyaallah

Zuliana said...

KESETIAAN...PENGORBANAN...u akan lebih kuat..kuat dalaman dan luaran..semoga ramadhan n lebaran kali ni dpt di lalui dgn tabah k!!

*gorjesmum* said...

zuli: tqvm..insyaallah hopefully

SyahNas80 @ Nana said...

huhu serius mesti amat sedey..paham perasaan itu walaupun ZUL BELUM LAGI NAK TINGGALKAN ANAS hehe.. risau gak kalau kene transfer mana2...

raya tahun ni kl or kelantan? kalau kl leh ar beraya sekali ngan anas.. coz tahun ni giliran anas plak.. hehe ..best2.. nanti leh jalan2 sama2 k...

dah jgn sedey2.. k.. hepi shopping k.. take care

izz said...

salam perkenalan gorjesmum.. oho.. rupenye sedara-mara syahnas n ain ke.. hehehe.. i follow u... jemputla jengok ahkak punye blog..

J.L said...

semoga awak tabah..jgn sedih2..

Related Posts with Thumbnails